söndag 5 januari 2014

Ännu en afton!

Trettondagsafton. Gick i morgonrock till lunch, kom på att det var afton och bänglade in mig i ett par nylonstrumpor och nån gammal klänning som hängde nära till hands. Började koka på en hummerfond eftersom det fanns två humrar i kylen. Hummer REA på Ica igår. Det blev en hummersoppa till förrätt. Mörad högrev som gick aslänge i ugn på låg temp till varmrätt, eftersom det var högrevs REA på Ica igår.

Innan middan övade Frank på att leka ute utan blöja. Slutade med kiss i brallan, extra mycket tvätt pga. nerkissade kalsonger, byxor, överdragsbyxor, strumpor och skor samt en ledsen Frank. Han blev glad igen när han fick komma in och springa fritt som den nakenfis han älskar att vara.

Clara blev glad när gamla dagiskompisen från förr kom förbi. Lucas, the one and only!

Jag fick åka och handla helt själv, det gör ju en mamma lite glad.

Ronny kom över på middag och efter maten var det ordnat för killbastu, vilket gör pappan glad. Frank skrek oavbrutet hela bastusessionen, blev räddad av mamma och vi gosade ner oss i soffan. Jag fick ett glas vin, Frank fick julmust och äran att välja TV-program. Lite otippat valde han Bachelorette. 

Därefter tandborstning och hopp i säng. Kollade en ny film som kom i ett härlig paket från Finland idag. Läste en ny bok som jultomten kom med och nu ligger jag och tittar på mina fina busfrön och tänker att det är de finaste jag har!!

Inga kommentarer: