fredag 26 april 2013

En svalkande drink

Petri kom hem från Florida, ja nu är det ju en och en halv vecka sen men tröttheten sitter liksom i efter hektiska dagar. Det har varit mycket att hålla ihop jobb och allt här hemma + att vi har en tvåårskris. Det finns väl nån form av trotsålder i alla åldrar säger dom som vet. Clara har hittills haft lightvarianter av alla trotsåldrar eller så är det möjligt att hon inte haft nån större trots överhuvudtaget. Frank däremot, han kommer med all säkerhet att bjuda på hela registret av trots. Han har från dag ett visat att han har en vilja av stål och svänger från tokskrik till skratt och bus på under minuten. Men nu, alltså det har accelererat! Det är en prövning från att man kliver upp tills man lyckas få honom att sova på kvällen. Att han genomgår en liten tvåårskris råder ingen tvekan om.

Vi kämpar!

Idag var första fredagen på väldigt länge som jag inte hade ett endaste dugg inbokat. Oftast är jag ledig fredagar eftersom jag inte jobbar heltid och då jag tar igen förlorad tid kan man väl säga. Jag storhandlar, uträttar ärenden, bokar in lunch eller fika på stan, frisören, naprapaten eller som förra fredagen då vi besökte en sadelmakare på Gärdet. Där fick vi inspiration till soffan vi planerar att bygga, ett mycket intressant studiebesök.

Nåväl, dagens ledig dag var välbehövlig. För ovanlighets skull så kollade jag inte min mail en endaste gång. Jag bestämde redan när Frank väckte mig 05.50 att jag skulle vara helt ledig idag och då måste man låta mailboxen vara annars dyker det alltid upp nåt.

Jag lämnade barnen på dagis. Återvände hem, gick igenom post som legat hela veckan. Fyllde diskmaskinen, drack en kopp kaffe och funderade på att träna. Men med mitt ryggskott som ligger och smyger så fick det bli spontanshopping istället.

Fyndade exempelvis dessa perfekta plastglas för en svalkande drink på altanen. Snart är det sommar!
Lägg till bildtext

Inga kommentarer: