torsdag 11 april 2013

En mindre bra dag

Idag har jag alltså klonat mig, på riktigt. Jag har själv kört inskolning för två barn, gjorde ett försök till att vara social och hinna träffa de andra föräldrarna på dagiset på en liten föräldrarfika. Det slutade med kaos och jag fick bära ut en halvgalen Frank som gick loss på inredningen och en besviken Clara som ville stanna längre. Jag har jobbat samt tagit hand om hantverkare. Vid ett tillfälle var jag på fyra olika platser samtidigt.

Jag är lätt sliten nu. Klockan är 22.36 och nu börjar kvällsjobbet. Jag har två rapporter att göra, tänkte hinna lägga upp minst ett men gärna två nya projekt och det är en massa mail som väntar. Jag har druckit sex koppar kaffe så nu kan jag det och går direkt på påskmusten som står kall och god i kylen. Den borde pigga upp!

Imorgon hoppas jag på ej övertrötta barn. Den här eftermiddagen och kvällen kändes oändligt lång. Frank skrek så högt och så mycket att Clara började gråta för att hon var så trött men inte kunde somna för att Frank skrek så mycket. Och jo, jag har huvudvärk på det och en evinnerligt frustrerande tandvärk. Tror den kommer av att jag biter ihop så hiskeligt om nätterna.

Det var en mindre bra dag det här.

Inga kommentarer: