måndag 30 januari 2012

Nya "klackisar"

Veckan som varit gick i ett endaste ssschwong! Vad vi gjorde?... Tänker... Tränade faktiskt, första passet på gymmet sen ryggskottets tid. Alltså första passet sen långt innan jul! Jag valde spinning, dumt, antagligen. Men det är så himla roligt och det är så himla bra träning, förutom att det inte är bra för min stela gamnacke och knackiga rygg och så men annars bra, tycker jag. Förslaget var att börja med väääldigt försiktig träning, bäckenlyft så mycket jag bara kan (har väl gjort kanske tre sen jul), sen lägga till situps när jag börjar bli starkare (har väl gjort... noll) och öka styrketräningen försiktigt, börja med yoga, promenera, träna men ta det lugnt... Jag funkar inte riktigt så, tyvärr. Borde men får inte till det. Jag vill svettas, köra slut på allt, känna att det ger nåt, NU, inte sen... Dumt jag vet.

Och sen då, promenerat med Frallan flera promenader. Lagat mat, fixat hemma och tvätten kommer man inte undan, nädå. Isak åkte hem, han har jobbat här i två veckor, fattar inte heller vart den tiden tog vägen. Vinkade av honom på onsdag och han kom med fina blommor och choklad, blommorna står sig än, chokladen tryckte vi det sista igår.

Vi flög till Helsingfors, hälsade på i Lahtis. Åkte pulka, badade bastu, hade trevligt och kom hem.

Vi kom hem igår och Clara hann till sin första "lektion" på lekgympan. Denna termin blev det lekgympa istället för ridning, blir nog ridning också men kanske inte lektioner. Vi får se...

Och det är soligt och det är krispigt, lite snö, minusgrader och åkbara isar inte nå slask alls (just nu) och det känns inte så grått längre!

Clara övertalade mig om att hon är i ett fruktansvärt stort behov av nya klackaskor, alltså fruktansvärt stort behov. Och jag kunde inte stå emot, jag vet ju hur det känns att vilja ha ett par skor. Man ser dom där som man bara MÅSTE ha och man blir så himla strålande glad av nya skor juh! Hon köpte skorna, vi shoppade lite annat och fikade bara hon och jag, mys!

Det råder ett förbud att klacka runt i klackisar innan åtta på morgonen hemma hos oss. Då valde Clara att  sitta i soffan och mysa med sina nya skor fram till klockan åtta.

Inga kommentarer: