torsdag 17 september 2009

Känner att det kommer bli bra

Jag saknar min bebis!! Petri och Clara hälsar på hos mommo och moffa och jag blev ensam kvar. Ser fram emot en egen helg väldigt, väldigt mycket. Men det är ju så jobbigt att man kan sakna busmonstret så himla mycket, och busmonstrets pappa också såklart. Men lite mer busmonstret än den andra.

Min egna helg kommer ytterst lägligt och det kommer bli så nice. Jag är fortfarande trött efter en hel vecka ensam med Clara. Petri lämnade oss och drog iväg på älgjakt, hade det inte varit för hans mamma och syster så hade jag gått under. Det hade aldrig funkat. Nu fick jag hjälp med några dagishämtningar och ändå var jag totalt sönderstressad. Så helgen kommer att innehålla rehab i form av inlines hem från jobbet imorgon. Bio, ÄTA PÅ RESTAURANG. Morgonspinning efter sovmorgon och frukost, egen frukost med kaffe, macka och tidningen. Ingen liten person som drar i en, försöker rycka kaffemuggen ur näven och blir skitsur när hon inte får smaka. Ingen liten person som kommer och ska äta på just min smörgås även fast hon precis ätit en egen. Och för den delen ingen liten person som ger en morgonpussar och världens bästa kramar, suck...

Sen hoppas jag på fint väder, strosa på stan, bara gå i lugn och ro och glo. Glo på folk, glo på kläder, fika. Och nån trevlig kvällsaktivitet, vet inte vad än men nåt med piffigt hår, lite läppglans, ett glas rödvin kanske. Sovmorgon på det och sen en hel söndag kvar, moahaha!

Inga kommentarer: