måndag 7 september 2009

Hemmaträning är ett riktigt otyg

Försökte helt på allvar att köra en stund med hemmaträning. Satt på toa och passade på att gå igenom i huvudet alla övningar som min PT brukar köra. Det går ju faktiskt att få till här hemma också. Skulle sitta fint nu när jag har en vecka då gymträning uteblir.

Jag började med två armhävningar men fick då syn på min nya "Mama" tidning, "ahaa det är där den är, att jag inte tänkte på att snoka i Claras ugn!" bubblade jag högt för mig själv. Jag har varit sugen att läsa artikeln om Ann Söderlund och hennes galna ungar men inte hittat tidningen. Nu låg den plötsligt där helt ny och oläst framför näsan. Jag tänkte att jag kan ta en kort liten paus och bara läsa just den artikeln och sen givetvis fortsätta med hemmaträningen. Efter 25 minuter kollade jag på klockan... Ooops, råkade visst ligga kvar på golvet med tidningen i näven. Ååååå då var tiden ute... Måste upp och röja undan, diska, hänga upp tvätten, förbereda lasagne till imorgon, duscha, skriva lite på en offert och sen lägga mig och sova på spikmattan, i hopp om att den tar bort min molande spänningshuvudvärk. Det sket sig med träningen kan man väl säga...

Efter en effektiv vrålattack med en timmes avbrott för telefonsurr med min kära syster har jag nu bara dusch och komma i säng med spikmattan kvar. Ska försöka få det avklarat på snabbast möjligast tid för jag är trött!

Inga kommentarer: