torsdag 24 september 2009

Tröttmössa

Ännu en vecka som bara försvann, väldigt skönt med fredag imorgon för jag är trött. Efter att jag badat och gjort Clara redo för natten hade jag en tanke om att lägga mig raklång i soffan. Blunda bara för några minuter och slötitta på TV eller möjligen somna in helt stenhårt. Men inte blev det nåt med det. Kom på att jag hade ett gäng plommon i kylen som var på vippen att dö bort. Tog fram kastrullen och kokade ihop en kräm. Sockerlag, plommon, en kanelbit och färsk ingefära. En kula vaniljglass och kvällen blev till fest!

Mjaa nu tog jag väl i så jag nästan sprack, inte fest precis men ett jädra bra avslut på en hektisk dag.

Jag har alldeles just lagt ner mitt tappra försök till å jobba. Idag blev det segt, ingen ork, fladdrar i tanken och kan inte koncentrera mig. Jag sitter här och tänker på att jag tänkte våffla håret och kan inte släppa den tanken. Igår rassalde jag i alla fall av några timmar på kvällskvisten och ända in på natten, så jag kan nog lägga ner jobbet för idag med gott samvete. Tror jag styr direkt in i sovrummet och gosar ner mig i sängen.

Inga kommentarer: