måndag 23 februari 2009

Definitivt ingen semla imorgon

Usch, nä nu får det vara nog! Nu måste jag samla ihop mig och kriga. Jag har tydligen världens sämsta karaktär kom jag å tänka på. Jag kan inte hålla fingrarna borta från goda grejer. Om nån ser mig försöka köpa ut en semla, bit mig i armen eller nåt.

Snart fyller Clara ett år och jag känner att det inte längre funkar att skylla på att jag "precis" fött barn, att det är därför jag ser ut som en flodhäst. Ja, det är ju faktiskt anledningen till storlek alldeles alldeles för stor, men vid det här laget borde jag ha kommit ur den rosaskimrande bebistiden, vaknat ur koman och slimmat till mig. Åh, jag blir så arg!

Förutom det så hade vi en exeptionellt härligt semester. Vi är ytterligare en ny upplevelse rikare, sol och badsemester med bebis. Funkade väldigt bra, över förväntan måste jag säga.

Måste bara ge er ett citat av bästa sorten...
Claras kusin Ludvig 3 år råkade i all hast dricka av poolvattnet en solig dag, det nöjet slutade i kräksjuka. Gick fort över men liten Ludde var blek om nosen och orkade knappt leka med sina ögonbilar (bilar som har ögon och kan prata). Mamma Ulrica berättar för Ludde att man absolut inte får dricka av poolvattnet, då blir man så där jättedålig igen och bara spyr och mår dåligt.

Några dagar senare får pappa Toralph magknip och Ulrica berättar att pappa inte hänger med ner till frukosten idag. Varför då? undrar Ludde. Han mår dåligt och kanske måste spy, precis som du gjorde.
Jaha, jaja har han också varit och druckit av poolvattnet alltså, ok.

Inga kommentarer: