söndag 1 februari 2009

Claras första kalas!

Ettårskalas igår, Claras första kalas med fiskdamm och allt. Alice och hennes mammor bjöd på tårta och en massa gott. Fiskdammen uppskattades men Clara var inte så intresserad av själva innehållet, påsen däremot var väldigt fin med Nalle Puh motiv. Hon hällde ut allt innehåll på golvet och försökte mumsa i sig påsen istället.
Tårta var heller ingen hit så Clara festade med majsbågar och banan. Roligast med kalas var nog att få titta på Alice alla leksaker och rocka loss med andra busfrön.

Efter kalaset packade Petri och Clara ner pyjamas, välling och snuttekaninen och åkte till farmor och farfar. Jag stannade hemma och lagade mat med Renita. Saknade Clara redan innan de hann ut genom dörren men det var ändå skönt med en helkväll utan bebis. Man får liksom en dos ny energi och inser verkligen hur sjukt mycket man älskar sin lilla prinsessa. Linda kom också över och vi drack vin, piffade till oss och drog ut på stan.

Vid lunch idag återvände mina älsklingar, ååååå vad jag saknade dem. Helskumt att vakna utan Clara och jag saknade henne så det vred sig i magen. Jörgen kom också över med deras småtjejer, Alva och Olivia. De kom för att hämta Renita, det kallar jag bra service! Det är ordning på Jörgen.
Vi käkade pizza, drack kaffe och sen drog dem hem till Väddö.

Nu ska jag lägga mig i soffan och vänta på mitt försenade lördagsgodis som Petri borde leverera vilken minut som helst.

Inga kommentarer: