tisdag 7 juli 2015

Omfamnar sommaren

Skruvat och byggt och legat i som ett djur hela förra veckan. ByggOle, Rusta, Elon, IKEA, inredningsbutiker, Jysk, Mio, Stalands möbler, Länna möbler osv osv. Lärt mig hur min diskmaskin, tvättmaskin, panna, kaffemaskin osv fungerar. Skurat, tvättat, fejat och packat upp nästan alla flyttkartonger. Och mitt i detta punktering, en spik i däcket. Baxade i Clara och Frank i bilen och tackar deras pappa allra ödmjukast för att han lyckades fixa däckbyte i Örby, som verkade vara dom enda som hade min däcktyp hemma. Apuh! Och barnen tar ju inte paus från frukost, lunch, middag och mellanmål bara för att jag gjorde det. Näh...

Men dom fick njuta lite av solen som plötsligt dök upp. Jag ordnade ett minivattenland och dom roade sig hyfsat på egen hand. Jag gillar inte att vara neggo och klaga men vilken sjuk vecka. När Mona skrev nåt om att det var fredag vaknade jag till. FREDAG, omöjligt.. Jag var på riktigt tvungen att du dubbelkolla. Det var fredag.

Det kanske inte var åtets bästa drag att starta en detox mitt i detta. Nä. Men det gjorde jag. En tredagars cleansing med Cleansing days, juicer och rawfood. Ska testa igen när jag är mer i balans. Skönt att rensa kroppen några dagar, inget kaffe, inget kött och framförallt inget socker! Min lilla mage har lugnat sig efter detta, så tummen upp!

Jag gick ju och skilde mig, det gjorde jag. Mest troligt det tuffaste jag gjort. Mycket sorg, smärta och saknad men ändå ett väl genomtänkt beslut. Det bästa för oss båda och på sikt hoppas jag att det blir mycket bra. Vi försöker att hålla rätt inställning i alla fall. Barnen framförallt och det lönar sig inte att bråka och tjafsa. Betyder många gånger att man får lägga sig i diskutioner man egentligen inte är ett dugg nöjd med. Men livet är för kort för att vara arg och materiella saker har jag för tillfället lust att spy på. Vissa saker är absolut nödvändigt men i det stora hela är jag lyckligast utan. Jag behöver bara mina barn!

Nu tänkte jag försöka att finna lite ro, harmoni, må bra. Lägger ner bekymmer, funderingar, oro. Tar ett djupt andetag och omfamnar sommaren!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Du är värd det bästa i livet! Ta vara på sommaren och allt den har att erbjuda - sol, värme, vackra sandaler, brunbrända ben, paraply drinkar, stränder, dina barn, vänner familj, skratt, glädje och avkoppling och massor av sköna bad! Jag önskar dig en fantastisk sommar! Kram Johanna

Cillan bloggar sa...

Tack!!!