söndag 19 juli 2015

Matlagare

Helt klart skillnad på temperaturen hemma i Svedala jämfört mot Palma. Här blir jag inte långvarig! Brrrrr.... Imorgon inviger jag bastun!

Och idag klippte jag gräset för första gången i mitt liv. Väldigt udda men jag har faktiskt aldrig gjort det. På senare år har husdjuret gräsklipparroboten ordnat med klippning och på vårt landställe styrde alltid Petri med det och i lägenheten hade vi givetvis inte någon gräsproblematik. Det är så många situationer och grejer som dyker upp där jag inser att det var bra att ha en karl i sitt hus, inte värre att man kan ordna det själv men ändock! Det är tur jag har min lilla karl i mitt hus i alla fall. Det räcker gott!!! Idag ordnade han middag för mig, Clara och Hanna. "Idag ordnar jag middagen mamma för jag ska bli matlagare när jag blir stor, sitt du ner och vila" Vad skulle jag göra utan mina ljuvliga små troll!!

Inga kommentarer: