tisdag 18 november 2014

Lyckopiller

Så här va, jag har kört trehundra tvättar på två dagar, ungefär. Men nu är tvättstugan uppstyrd och sinnet genast lättare. Medan jag sorterat tvätt, vikt tvätt, hängt upp tvätt, startat igång tvättmaskinen, torktumlaren, torkskåpet och pytsat in klädhögarna i respektive garderober har jag käkat m&m's och vridit upp volymen. Många m&m's blev det och många varv på "When the beat drops out" Marlon Roudette och andra favvolåten just nu "Budapest" George Ezra. Så ja, det gick rätt smidigt.

Bra crosstraining i söndags och en intensivt lunchspinning igår. Vila idag och imorgon första passet med ny PT. Tränar på som vanligt, känner mig stark och det är roligt att träna!!

Och som vanligt, få upp knoddarna, packa de små ryggsäckarna, ordna morgonmellis till Clara. Två riskakor med ostsmak och en mandarin. Alltid samma lika... Idag ridskola, gick ruskigt bra. Jag är så glad för Claras skull!!! Frank var med och... Jaaaa livade upp stämningen kan man väl säga. Han hängde mest i caféet, fick sällskap av kompisen Jessie och hennes storebror. Dom beställde nudlar, Festis och spelade Nintendo. 

Lycka är olika från dag till dag. Dagens lycka för Frank var att han lyckades skruva upp nudlarna på gaffeln OCH hinna plutta in tuggan i munnen innan allt gled av igen, precis som en italienare äter sin pasta. Något han länge önskat att han kunde. Claras lycka var att hon helt på egen hand fick hästen i gallop, inte många steg men ändå en lycka. En lycka som strålade lång väg. Och min lycka varje dag är just dessa två lyckopiller. Älskade ungar!

Inga kommentarer: