söndag 16 november 2014

Det ska va gött å leva!

Jo, vi frossade ljuvlig mat på Supper förra veckans fredag. Riktigt frossade alltså. Med Petri, Jennie, Micke och Ronny. Det var så glatt så vi var tvungna att svänga förbi Bar Nombre efteråt. Och stuffade sen på Rose Bar tills fötterna bad om nåd. Natten avslutades på hotell.

Hotellfrukosten kändes inte så upphetsande eftersom Petri nu fokar på träning och kost. Han käkade två ägg, gröt utan nåt i, två glas vatten och kaffe. Jag fick feeling, tänkte att mat är inte allt. Nog kan jag också! Hoppade marmeladen, som annars är obligatorisk på smörgåsen vid en hotellfrulle. Jag tog inte ens smör på mackan utan den magraste osten och en kopp kaffe till. Ingen juice, ingen äggröra för jag orkade inte hämta nån och ingen croissant. Trist som fan men jag hade bråttom. Bråttom hem. Petri stannade i stan och tog en powerwalk i väntan på Göteborgarna.

Ingen P-bot, värt att le! Bra musik, hög volym, gasen i botten och en tuff u-sväng på Birgerjarlsgatan. Givetvis förbud för sånt, kände mig lite frän, gasade lite till, så där onödigt mycket som killar måste göra lite nu och då.Handlade efter vägen och skyndade hem.

Och sen kom dom. Anna, Robs och Petri. Och det blir så där glatt igen. Champagne, surr, bubbel, babbel och löjromstoast till lunch. Bastu och vi gör oss lite snygga! Middag på Bar Nombre, BÄSTA! Och sen Mando Diao i Annexet...

Vi var så förväntansfulla! Men vilken flopp... Märklig konsert. Petri smuttade på en öl och stod med ryggen till scenen hela konserten, Robban dansade runt och lyfte runt på damerna i publiken, Anna var mest koncentrerad på att återfinna en Pajalabo vi råkade stöta ihop med tidigare men hon sjöng ändå med i nån låt då och då. Jag vet inte vad jag gjorde... Såg väl mest bara dum ut.

Söndag åt jag lunch på Mallorca. Det råkade bli en härlig spontantripp med Mona till Palma. Tre mycket uppfriskande dagar!

Efter en hektisk onsdag tog jag sovmorgon på torsdag men inte onödigt länge. Lunchträning på SATS och vidare till ICA för att fylla upp kyl och skafferi. Till middag fick Petri sallad som önskades. Quinoa, ugnsrostad parmaskinka, rödbetor som jag vände runt i sesamfrön och gojs på getost och keso och sen en massa salladsprylar. Och vi förundras över hur tyst och tomt det är utan barnen.

Efter fredagsträningen är det äntligen dags att hämta hem skrotisarna. Vi rullar mot Hälsingland, ordnar röding till middag för farmor och farfar och har en mysig fredagkväll. Clara och Frank får en miljon pussar och berättar ivrigt om alla upptåg under veckan. Alla nöjda, alla glada, livet är fint!

Jag blir helt avundsjuk på mig själv över den gångna veckan. Kommande vecka har jag ingen aning om vad den har att erbjuda, möjligen ett lägre tempom men det kan man aldrig veta. Någon önskar pepparkaksbak och julstämning. Varför inte...

Inga kommentarer: