onsdag 10 september 2014

Jag å mina små smultron

Det är rätt fantastiskt hur Frank ändrar karaktär när vi umgås bara jag och han, jag blir lika förvånad varje gång och tänker att det här måste vi göra oftare!

Lördagsnöjet fick barnen välja helt fritt. Inte helt otippat blev det lekland och kyckling med cashewnötter till lunch. På väg hem skulle lördagsgodiset inhandlas på kiosken för dom har så mycket tokiga sorter. Det blev pulver och pulver som smäller, sprayer, varmkorvsgodisar, klubbor med inbyggda ficklampor och sånt där som grisar och kladdar riktigt härligt. Jag hatar dessa "tokiga sorter" men det är en fest för barnen varje gång dom får fria tyglar att frossa loss. Till middag skulle det bli tacos. Frank utnämndes till stekansvarig och förste man att provsmaka allt och Clara ordnade med det som behövde skäras. Sista önskemålet för en bra lördag var att mysa ner sig i sängen, alla tre och där kolla film på Netflix och äta tokiga godisar.

Söndag då och vi lämnar Clara i stan för en playdate. Och jag och Frank får en heldag bara vi! Frank är shoppingsugen så vi drar till Liljeholmems galleria. Shoppar Trash Pack, bilarplåster och en Ninja Turtles handduk. Till Clara blir det ett par nya träningsskor. Vi delar på en pasta pollo och mumsar glass. Vi passar på att rösta och kollar runt i gallerian. Sen vill Frank hem för att baka blåbärspaj så givetvis gör vi det. Han är söt och rar, inget strul och bråk och frågorna svämmar över. Vad är det för väder på Canarie öarna, undra om det regnar? Varför har jag två kulor där nere vid snoppen? Hur många trash pack figurer finns det egentligen? Varför går sniglar så sakta? Ja, sånt där vanligt som man undrar över helt enkelt!

Inga kommentarer: