lördag 6 september 2014

Är 80 lagom?

Landade 03.00 i måndags natt, hoppade in i en taxi och smög in här hemma 05.00. Avlöste Petra som sov med barnen och fick 1 1/2 timmes sömn innan Frank väckte mig och det var dags för dagis. Petri hade redan lämnat stan för längesen och intagit jaktkojan uppe i byn där han ska sitta veckan ut. Motsvarigheten till husmodersresan är igång!

Världens bästa faster Petra ordnade söndagsmyset inne i stan och tog sen bussen hem med barnen. Det var stort att få åka buss, tunnelbana, gå på bio och hänga med coola faster en hel dag. Barnen var minst sagt nöjda!

Och vardagen sprätte igång. Veckan har varit mosig och trött men ändå bra. Vi drog till ridskolan, funkade bra att ha med Frank men då fick jag lite hjälp av Marie. Tvätta kläder hade man glömt under veckan jag var borta. Så tvättmaskinen har gått varm, jag har packat upp och pussat sönder mina barn. Vi har pratar om Mallorca där jag var på semester och Frank kan tänka sig att flytta dit. Clara vill flytta till Kuoksu.

En kväll ligger Clara och Frank och språkar i sängen. Vad skulle du vilja heta Clara undrar Frank. Åååå Maria skulle jag vilja heta, du då! Jaaaa nå jag tror jag vill heta Mallorca, det är fint!

En annan dag sitter barnen och äter middag, Clara, Hanna och Frank. Tjejerna leker att det är på restaurang. Hanna leker att hon är 13 år och Clara drar till med 15. Tjejerna vill beställa dryck, isvatten och rosa saft blir det. Och så har vi Frank... Hur gammal är du då frågar Hanna? Jag är 80 år och tänker beställa öl! För man måste vara rätt vuxen när man dricker öl, är 80 lagom mamma?

Inga kommentarer: