söndag 15 juni 2014

Skam den som ger sig!

Mammornas tur! Förra veckans ridlektion krävde att mammorna, jag och Marie hoppade upp på hästryggen, barbacka och i galopp. Hur roligt som helst! Eftersom Clara och Jossefin är överlägset minst och yngst i sin grupp fick vi turas om att sitta bakom för att hjälpa till. Tjejerna var överväldigade och älskade att galoppera. Dom fick även testa att stå upp och stå på knä på hästryggen. En rolig lektion för alla.
Och sen rullade veckan på och jag avslutade med en dejt med gamla arbetskollegor. Tanken var Boule och Berså men det blåste nåt överjävligt så hela boule stället höll på att blåsa bort. På riktigt alltså, fem man höll i tälttaket som lättade från marken. Vi gav upp och drog in till stan, mat och vin ersatte boulekvällen.

Efterlängtat frisörbesök hos Stina på lördag morgon. Förövrigt var jag till Stina första gången 1998! Fatta, 1998!! Har tappat bort henne några gånger vid salongbyte och när hon ett tag körde freestyleåkning i Canada men hittat tillbaka igen. Vilket jag är väldigt glad för!

Lunch på stan med familjen och sen hem igen. Petri på herrmiddag och jag och barnen hade myskväll för oss själva. Äta ute var givet enligt Clara och då blev det thaimat. Glass och fågelspaning vid Gustavsbergs hamn när Frank fick bestämma och sen köpte vi en fotboll och massor med lördagsgodis när jag fick bestämma. Innan vi däckade körde vi fotbollsmatch på altanen och åt godis så vi mådde illa.

Söndag är crosstrainingdag för mig. Cyklade även till och från gymmet. Tungt i kroppen idag, segt, ont och trött. Men skam den som ger sig! Efter en dag hemma föreslog Petri att vi cyklar ner till Plogen för att äta middag. Det sög i benen med mer cykel kan jag säga men gjorde nog ändå gott. Nu är det ryggläge som gäller resten av kvällen!

Inga kommentarer: