onsdag 18 juni 2014

Middagen idag

P"Fira in sommarlovet vill vi göra, duka fint och efterrätt ska det vara och nåt fint att dricka. Så vill vi ha middagen idag!!"

Okej! Ribs, paprikakorvar, färskpotatis och grönsaker i stavar för det är enda sättet att äta greens numera. Sodastreamen ordnade nåt fint att dricka och en enväldig trio valde apelsinsmak. Dukning med tjusiga glas på fot och festliga servetter. Och när det är så här himla festligt får man klämma ut ketchup helt själv och med andra ord bestämma mängden ketchup, ja det tyckte Frank och fyllde hela tallriken. Clara, Hanna och Frank satte sig till bords, rev av middagen och precis när jag satte mig till rätta lämnar alla bordet och meddelar att jag kan ropa när efterrätten serveras. Svisch!... Jaha... Plötsligt sitter jag helt själv i resterna efter en väldigt festlig middag och påbörjar min.
Maten dukas ut och in kommer glass, jordgubbar och onödigt mycket chokladsås och plötsligt är alla barnen åter!! Sen följer Clara Hanna hem och vi kör en omgång frisbee och planterar om vår tomatplanta som börjat se lite ledsen ut. Det blir läggdags även denna afton och hjärtorna somnar nöjda. Nu är mannen i huset hemma också och vi styr upp inför helgen!

Inga kommentarer: