söndag 1 juni 2014

Ingela 50 år!

Det var en mera spak familj som vaknade upp söndag för precis en vecka sen. Morgonen efter kusin Ingelas 50-års fest i byn. Jag och bror min ordnade en afterski-fest till henne, närmare 100 skidklädda gäster och ett himla ös! Det blev en fin och minnesvärd kväll, natt och tidig morgon. Runt fyra på morgonen brann grillelden ut och jag fick med mig de sista gästerna.
Kvällen innan. Rödvin och inspirationskväll. Vi planerar entrén där vi kom in på rullskidor som Ingela och Björn en dag på fjället. Freddan givetvis som Ingela och jag som Björn.
Fullt ös och hårt jobb att ställa iordning på morgonen. Freddan, pappa, Isak och Jonas kör sparad snö och alla nödvändiga atiraljer för att få den rätta känslan!
Bodegan ställs iordning, Bjärven och Stor-Erik Marklund på plats. Och Linnéa gör ett storartat jobb i köket tillsammans med ett helt gäng som plockar, fixar och serverar i baren.







Inga kommentarer: