onsdag 21 maj 2014

I stallet igår

Clara jobbade på bra i stallet igår. Och denna lilla tjej fixar med lätthet att manövrera hästen för egen maskin. Ridvägar som snett igenom, volt tillbaka och vänd rätt upp det går som tåget. Rida lätt, trava helt själv och stå i lätt sits över kavaletti. Det fixar hon också väldigt snyggt. Hon är bara 6 år liksom. Det är en mäkta stolt morsa som numera kan stå bredvid mest hela tiden, leda är numera en överskattad pryl!!
Frank då, jo han intresserar sig helt klart för andra typer grejer. Igår var vi tvungna att ta med honom till stallet. Det var med en viss vånda. Jag hade laddat upp med choklad, jordgubbar, Festis och Nintendo. Det gick ju, vi genomförde både ett teoripass på 45 min och ridlektion på 45 min + pannkaksmiddagen i cafeterian. Ridläraren var inte helt nöjd men jag lovade att han stannar hemma nästa gång. Vi överlevde men jag kom hem blöt i svett med huvudvärk och en tokskrikande Frank.
Ett tag var han faktiskt nöjd och helt lugn. Ett fint ögonblick, varade dock mycket kort.

1 kommentar:

Sabina sa...

Dumpa han på smultronvägen nästa gång! Mamma har nog inget emot det :-)