onsdag 7 maj 2014

Barnen kom hem

Petri drog en sväng till Tyskland och jag fick en hel dag och kväll alldeles själv innan barnen kom hem igår. Bästa avslutet på en långhelg och jag fick så mycket gjort! Tog tag i det här kaoset...
Tränade, fick massage, storhandlade, förberedde tisdagssteken...
..och lyssnade på precis den musik jag vill höra på, på högsta volym. Samtidigt som TVn stod på, på precis den kanalen jag själv vill titta på. Fantastiskt!

Igår kom dem alltså hem, med buller och brak. Livet drog igång på högsta växeln i samma sekund de klev in genom dörren och allt blev som vanligt. Älgstek till middag, skynda till ridskolan, bråk om tandborstning, dusch och vilken godnattsaga vi ska läsa. Vi blev sams. Clara höll min hand och Frank borrade in sig i min kind och sa "håll om mig, jag har saknat dig!" Och sen somnade vi.

Inga kommentarer: