torsdag 28 november 2013

Snor

Snorigt och eländigt. Dagens kost - Näsdroppar, Alvedon, strepsils och en bunt med näsdukar. Frank var först ut i början av veckan och det landade i vabb-jobb. Petri jobbade tidig morgon, kom hem vid lunch för avbyte. Jag drog av några timmar på kontoret och sen hem för avbyte och Petri gick på kvällspasset. Segt.

Nu är jag själv helt sänkt. Inget jobb idag men barnen var krya för dagis. En himla tur. Jag har segat på här hemma. Passade på att ge mig på mina Shellac naglar. Har haft lite ågren för det. Lacket funkade och var helt intakt i tre veckor. Fantastiskt! Men det här med att få bort det, Hujedamig. Bad en stilla bön om att det skulle bli kvar nåt av nageln där under.

Jag köpte ett special kit ämnat för området. Man dränker små tussar med aceton, tussarna sitter fast på små folieark. Dessa pluttas fast runt nageln och hela fingret och måste sitta på i minst 15 min innan man SKRAPAR bort lacket. Kändes som om halva nageln åkte med. Det tog sin tid och sitt tålamod men nu är det väck.  Nageln känns ej fräsch! Grådaskig och fläckig. Jag har filat och oljat in naglarna och hoppas nu på en någorlunda snabb återhämtning.


Och det blåser där ute, nåt sjukt mycket. Tänkte ta en promenad men jag peppar istället med en stor kopp kaffe, lyssnar på julmusik och kurar under en filt. Snart är lugnet över när de där små personerna kommer hem igen.

Inga kommentarer: