tisdag 5 november 2013

Movits och mat

Vi var och såg Movits på Berns, jag och Kristin. Skitbra! Killar från Luleå med bra tryck. Innan åt vi på Berns Asiatiska. Smarriga dumplings, red snapper, friterade bläckfiskar, gödkalvribs och goda tillbehör som vitlöksfrästa haricots verts med friterad ostronskivling. Blir helt hungrig av att tänka på detta!

Har kvar söndagsgrytan och risotto i kylen. Lyllo mig känner jag. Petri kokade ihop en älggryta i söndags då vi hade Tanja och Philip på besök. Den med risotton får bli dagens lunch.

Och slutar det regna blir dagens träningspass ute på gräsmattan. Aktiviteten - kratta löv. Slutar det inte regna misstänker jag att vi snart flyter bort. Misstänker också att jag då stannar inne, funderar på tavelupphängning, dricker lite te och tar mig en funderare på vart en weekend resa kan gå.

Inga kommentarer: