måndag 4 februari 2013

Spårar

Jo alltså jag har jag spårat fullständigt. Började bra med äggröra till frukost. När jag sen upptäckte att Frallis inte var helt frisk och det inte blev nåt dagis och därmed inget jobb heller då blev jag genast sugen på nåt sött. Istället för nåt sött tog jag en knäckemacka till kaffet. Ska ju inte äta bröd men det kändes bättre än en bit toblerone. Jag slängde tobleronen för att vara säker på att jag inte skulle falla för chokladtrycket. Till lunch åt jag kycklingwoken från igår, utan ris men med lite extra grönsaker. När Frank sov lunch ville Clara baka, vi gjorde kärleksmums. Och Clara kokade mig en kopp kaffe, då liksom gick det inte att hejda mig. Det blev två bitar.

När Petri kom hem åt vi lax i gräddig sås med grönsaker, schysst lchf. Men då var Clara där igen och kokade kaffe och ordnade fika. En bit till gick ner. Åhh, jag är en dålig lchf människa och jag är inte så pepp just nu. Måste fylla upp kyl och skafferi med bra saker igen, det börjar sina och då går jag lätt på allt som har socker i sig.

Annas är en god grej keso blandat med naturell yoghurt och vaniljpulver. På det strör man kanel och lägger på nån äppelbit. Gott till frukost, mellis eller bara när man vill ha nåt gott. Den var även Frank väldigt förtjust i.

Nu sover Frank, dags att börja jobba då. Och kommer suget mumsar jag på en bit Brieost istället för kärleksmums, jag lovar!

Inga kommentarer: