tisdag 12 februari 2013

Trött gäng

Jag tror nog att jag fortfarande är slut efter helgens bröllop. Det var bra fart. Ett mycket roligt bröllop! Eftersom vi hade lyxen att ha farmor och farfar på besök tog vi själv in på hotell. Kändes oerhört lyxigt. Vi piffade oss på hotellet och begav oss på bröllopsfest för att sen återvända och slumra på hotellet. En god hotellfrukost och hem igen. Clara tyckte synd om oss som missade melodifestivalen. Hon hade minsann varit uppe länge med farmor och farfar och kollat hela mello.

Vi har en långdragen förkylning hela familjen, den är seg att bli av med och alla är verkar småtrötta mest hela tiden. Tycker det räcker med den nu och hoppas på att vi piggnar till.

Annars händer det galet mycket ute i huset, man börjar sakta se att det faktiskt kan gå att flytta in om mindre än två månader. Jag och Clara planerar tapeter till henne och Franks rum. Jag fnular på en eventuell tapet i hallen, vad vi ska ha i köket, kakel eller glas... Måste hitta ett schysst matsalsbord och så har jag en grymt läcker tapet på gång som jag bara måste få in nånstans. Jag vet vart jag vill ha den och hoppas att Petri blir lika övertygad så jag slipper övertalning. Ja det är en massa annat också, massor massor, men det är bara att beta av!

Och LCHF går väl, syndat som vanligt under helgen men försöker jobba tillbaka den goda andan. Tappat tre kg, känns lite fjuttigt. Måste kamma till mig och bli hårdare. Men först ska jag sova. God natt!


Inga kommentarer: