måndag 10 september 2012

Summerar veckan


Med Petri på älgjakt söndag-fredag i förra veckan så blev det en rätt tuff vecka. Mysig, rolig och intensiv! Snoriga barn som inte riktigt kommit in i vardagen, vardag med tidiga mornar och dagis. Det tar ju ett tag att få in rutinen på det och blir något stökigt det första veckorna.

Det var en vecka då solen och sommarvärmen hittade tillbaka en sväng. Jättehärligt! Och det gick inte att bara gå hem efter dagis, vi gjorde små utflykter varje dag. Och med barnen på dagis finns faktiskt tid att göra en massa viktiga grejer dagtid. Jag har dammat av mina inlines exempelvis. Två svängar i förra veckan, en stadstur och en tur från Drottningholm till Ekerö fram och åter. En saknad aktivitet. Hinner kanske med några pass till innan höstlöv och regn gör det svårare att åka.

I fredags bytte vi av. Petri kom hem och jag åkte över till Gotland. SPA, mingel och trevligheter på fredag och bröllop på lördag. Jag åkte med lite på ett bananskal som "kavaljer" till en av mina bästa vänner. Har i och för sig känt brudgummen i snart 20 år så jag var inte helt bortkommen. Vädret fortsatte att göra oss glada och det blev en mycket bra helg!





Inga kommentarer: