måndag 24 september 2012

Andas och bara kör

Andra arbetsveckan tar fart. Det blir mycket runt omkring denna vecka känner jag, sena kvällar och en del som ska betas av och jobbet lär ta mer fart nu när jag kommit igång. Så nu tar jag ett djupt andetag och bara börjar veckan!

Förra veckan avslutades med en afterwork på Bar Nombre, en tjej aw med bubbel och massa babbel, bubbel i form av Cava och babbel i form av bara babbel. Petri körde fredagsmys med barnen. På lördag bytte vi av och jag hade soffhäng med Clara och Frank och Petri gav sig ut för att bubbla och babbla.

Frank höll i så länge det bara gick men däckade i soffan 19:05. Rätt skönt tyckte både jag och Clara. Han är  inte direkt den här lugna killen på vårt lördagsmys. Clara suckade och sa "Ååå så skönt, sover han verkligen nu??, Yes!! Då kan vi äntligen tända ljus och ta fram mer godis. Och vi kan väl koka te och ta fram skorpor och ost! Det är helt ok om du tar fram sån där pruttost mamma (vilket hon egentligen tycker är vedervärdigt), jag kan till och med smaka, FAST den luktar prutt."

Clara älskar att mysa. Och det är mysigt att mysa med henne. Vi tittade på Körslaget och åt godis och pruttost. Det var väl mest hon som åt godis och jag pruttost. Körslaget var bra tyckte hon, synd bara att det rosa laget redan åkt ut. Var dom så bra då frågade jag. "Nääe det vet jag inte men dom var ju rosa i alla fall!"

Tjejmys i soffan

Inga kommentarer: