lördag 23 juni 2012

Den 16e sommaren

16 midsomrar har passerat sen jag blev Stockholmare, eller alltså Stockholmare blir jag aldrig men sen jag flyttade hit. Av dessa 16 midsomrar har 14 firats i Kuoksu. De andra två i skärgårdsmiljö, Sandhamnsparty när man var ung och grön och igår på Värmdö hembygdsgård. Clara köpte en ballong för 80 kr, fiskade fiskdamm och fick en ful liten gul kyckling som blev kvar. Vi lyssnade på Irene som sjöng sånger och tittade på en miljard människor som dansade runt stången. Vi orkade inte vänta 30 min för att få en kaffe så vi gick hem. Betyg = mera dåligt och vi återkommer mest troligt aldrig. Tacka vet jag Kuoksus hembygdsfirande!

Vi gick hem, kokade kaffe och fikade midsommartårta på altanen. Medan Petri och Frank tog en eftermiddagsmojs gick jag och Clara ut för att plocka blommor. Vi fyndade ett gäng med smultron också. Magiskt gott! Upptäckte att vi har hela tomten full av smultron, en del mogna men om nån vecka då är det huuur mycket bär som helst!

Till kvällen invigdes nya gasolgrillen. Vi fick en supermör oxfilé, sallad på färskpotatis med senapsdressing och ett glas rött. Efterrätten åt vi vid midnatt så midsommarbastun uteblev, vi orkade inte. Tar igen det ikväll! Clara la sig med feber igår och Frank vaknade med feber idag. Så vi tar det lugnt och fint och äter extra mycket glass!



Inga kommentarer: