onsdag 2 maj 2012

11 frågor från Jossi


Svarar på 11 frågor från Jossi dårå..

1. Om du vore en bil, vilket märke/modell och varför?
En cremefärgad Porsche Carrera känns det som. Den är snabb, den är stark, den är snygg! Nu har jag ju då aldrig kört en sån men den kan inte annat än ge en frihetskänsla och vind i håret.

2. Vilken radiokanal är din favorit?
Hinner inte lyssna på radio så mycket som jag skulle vilja. Min app 107,5 – Sthlms enda dansgolv går varm när jag tränar och promenerar. Jag gillar musiken på 105,9 – The Voice. Men det blir lite same same, ingen större variation. Mix Megapol och Rockklassiker gillas. Så ja… jag sappar kanaler rätt friskt när jag har möjlighet till att lyssna på radio. Måste jag säga en favorit blir det nog ändå P3!

3. Hur många par skor äger du?
En snabb titt i garderoben i hallen, runt 60. Kollar runt på golvet i hallen, 10 par. Några till i skolådan, 7-8 par och i källaren kan det väl finnas några kartonger. En del vinterskor har åkt ner och vi har ett gäng sommarskor att plocka upp = julafton!! Så tjaa, över hundra älsklingar finnes.

4. Vilken sajt är den första du surfar in på när du går in på internet?
Automatisk kommer mitt jobb upp när jag loggar in, Globesoft är min startsida. Blev så när jag startade upp min dator för första gången och så har det förblivit. Annars är det väldigt olika vad jag surfar in på, beror på syftet med min inloggning. Idag var det hitta.se för att hitta min kusins adress som fyller 50 år imorgon!

5. Prenumererar du på någon morgontidning?
SvD

6. Har du röstat i alla val du varit röstberättigad i?
Jorå. Eller nästan. Ett år var jag uppe i byn och skulle rösta i Vittangi skola. Var ute i sista sekund, hade kollat upp i Stockholm att det inte skulle vara några problem att rösta där, men tror ni att det gick. Nee, de vägrade att låta mig rösta. Helt fel och galet men jag fick inte.

7. Är gardiner egentligen nödvändigt?
Hoff, nää! Så lite gardiner som möjligt om du frågar mig (i mitt hem). Och jag kom på att jag fortfarande inte tagit ner julgardinerna i det enda fönstret jag har gardiner i. Bara en sån sak, jobbigt med gardiner. Jag byter alltid gardiner innan mamma kommer på besök, för hon ser sånt. Och hon kan gardiner, det blir fint och hemtrevligt och hemsytt så hemma hos mamma SKA det vara gardiner annars är det inte hemma!

8. Är du bra på att passa tider?
Mjooo, ja, jo det är jag nog. Sämre när min man är med men ensam rätt bra.

9. Vad känner du för Facebook?
Facebook… Tyckte det var skitballt i början men känner jag efter nu så känner jag nästan ingenting. Jag är ju med, jag hänger där, syns och finns. Men jag är ju också mammaledig just nu och det är ett kul sätt att hålla koll, ta kontakt, läsa skvaller. Men jag kunde lika gärna vara utan, tror jag…

10. Vilken är din favoritsport på teve?
Skidskytte, alltid!

11. Vilken var den senaste boken du läste?
”Hundraåringen” läste jag på flyget till New York. Tar mig inte tid att läsa numera, synd… Blir nästan bara då jag är utan barn, så väldigt sällan.

Inga kommentarer: