fredag 7 maj 2010

Världsnyheter

Pappa meddelade imorse att "nu, nu är det världsnyheter på G och från Kuoksu!" Å jorå, det kunde jag läsa till morgonkaffet imorse. I SvD kan man läsa följande artikel...
När jag lite otippat läste rubriken vid frukostbordet imorse och sedan såg Kuoksu i första meningen höll jag på att ramla omkull. Utan att ha läst hela texten såg jag framför mig att grannen som heter just Björn varit i farten och stängt av strömmen för Folke. Herregud tänkte jag, nu händer det grejer. Vild grannfejd OCH det är omskrivet i Svenska Dagbladet, då måste det ju vara blodigt allvar alltså. Efter att min hjärna funderat och fantiserat för några sekunder läste jag hela artikel och ser att det inte var fullt så blodigt men rätt fränt ändå. Och att det här sker mitt i Aktuellt gör ju saken än mer dramatisk!

Och inse att Kuoksu ligger in the middle of nowhere och att det var 48 invånare i byn sist jag räknade, så det här kommer nog rankas till året händelse i byn. Mjaaa, kanske årtiondets.

Inga kommentarer: