torsdag 27 maj 2010

Jobbar på balkongen idag

Idag jobbar vi hemma, jag och Clara. Hon är hostig och har grönt snor = inte välkommen på dagis. Medan Sylvia städade och gjorde fint här hemma tog vi en promenad, matat killingarna i Aspuddsparken, åt lunch i Vinterviken och nu är vi hemma. Kaffe och kaka på balkongen, Clara lägger pussel och jag är evigt tacksam det mobila bredbandet. Rätt fint att sitta och jobba i solen.

Å alltså är inte mina fejkade balkongblommor rätt fräscha så säg. Inte ett spår av oäkthet tycker jag. Nu är ju jag ungefär världens sämsta blomperson men just därför är det så perfekt med dessa som står sig hela sommaren och jag behöver inte ens prata med dem för att det ska se så här glada och välmående ut!

2 kommentarer:

Mallan Brallan sa...

minns när jag flyttade ti kiruna å fick en kaktus av mamma som jag vattnade ordentligt då och då. det jobbiga var att krukan släppte alltid igenom allt vatten, mycket märkligt men orkade inte bry mig desto mer. några år senare efter jag flyttat ett ex antal ggr ser jag denna kaktus hos min bror och utbrister "åhh lever den än?!" mamma gapar förvånat och säger "vaddå, den är ju av plast!" ...dålig historia javet ;) men skulle bara komma fram till att fejk blommor passar mig också väldigt bra lr nåt :)

Cillan bloggar sa...

Haha! Underbart Malin!