lördag 27 februari 2010

Tokjobbar

Lätt tyngsta veckan det här året (hittills) är nästan avklarad. Jag drömmer om Excel dokument på japanska, koreanska, portugisiska. Om filer som kraschar och system som sprängs bort och när jag kommer till jobbet är allt man byggt upp förstört och borta. Jag drömmer om trädstrukturer, rapporter, inläsning, uppladdningen,enkäter och överhettade datorer. Ja det låter inte klokt, och det är inte klokt. Men efter att man suttit 16 timmar vid datorn med 15 minuters lunch, ingen middag, en massa starkt kaffe och en galen längtan efter Clara, då är man tillslut inte kok nånstans.

Idag ska jag i alla fall bara jobba lite, förhoppningsvis och imorgon ännu mindre, förhoppningsvis. Och sen är det en ny vecka…

Så under veckan som gått har inte mycket blivit gjort, förutom jobb. Enda dagen jag hann umgås med Clara innan kvällsjobbet bakade vi kakor på Claras begäran. Hon ägnade sig mest åt att äta upp degen som hon bakade med, sen blev hon jättearg när inte hon hade nåt att lägga på plåten. Desto gladare tjej när kakorna var färdiga och vi tog en kvällsfika med kall mjölk.

Och det som inte går att undvika, trots att jag inte hinner träna är Vasaloppet. Det börjar bli dags att fixa boende, se över utrustning, bekymra sig för vallan, äta gröt, preppa med kolhydrater. Hoff, det är nära nu.

Inga kommentarer: