lördag 20 februari 2010

Vavou, luvor och backa...

Vi har precis ätit frukost, jag och Clara. Det blev kaffe, en smårgås och ett ägg för min del. Clara beställde ägg med vavouuu!! Ägg med kaviar... Hon käkade upp hela ägget och en enorm klick vavouuu. Efter det beställde hon fil med äppelbitar i, jag fick kraftiga protester när jag försökte hjälpa till. Så hon käkade på egen hand, efter att hon sprättat fil runt halva köket och pillat ut äppelbitarna med händerna beställde hon luvor, alltså vindruvor. Tre vindruvor tuggade hon i sig på ett kick och sen beställde hon med en sjungande stämma mommoooooos backaaa!! = Mommos macka. Tyvärr har vi ätit upp mommos hembakade bröd för längesen. Jag övertalade Clara att testa köpesmacka. Plötsligt gick hon med på köpes tunnbröd, leverpastej och saltgurka med ett glas mjölk, halva glaset spillde hon ut över bordet. Det var lite överraskande roligt att spilla ut mjölken över bordet, så hon försökte genast att spilla ut andra halvan med flit. Jag hann stoppa henne, där kände jag att frukosten var över för idag. Clara ville ge en kram väldigt mycket, det vill hon ofta men allra helst när hon är kletig och smutsig. Och man kan ju inte motstå. En lång och härlig kaviarkram och tack tack för maten.

Petri sover, han har lite att sova igen. Vi har haft en tuff vecka. Petri har jobbat både dag och natt och sovit mellan fyra och sex på morgonen. Jag har också jobbat som ett gnu, alldelse för mycket men jag har iallafall fått sova några timmar på nätterna. Tack och lov hade vi farmor här en dag, det är riktigt bra dagar. Farmor ger Clara frukost, lämnar på dagis, jag kommer in på kontoret i bra tid, kan jobba ostört och behöver inte tänka på att stressa för hämtning. Farmor och Clara är såna polare också så Clara myser när hon får finbesök.

Nu ska jag väcka Petri och sen kilar jag ner på gymmet. Och ikväll är det lördagkväll och jag ska nog ut och ta ett glas vin eller två!

Inga kommentarer: