tisdag 21 juli 2009

Sommaren är kort, det mesta regnar bort...

Jorå, nu kommer den krypande. Jobbångesten... Egentligen är jag väldigt exalterad över mitt nya jobb men det börjar kännas så nära nu. 45 dagar för den nogräknade, 45 dagar som innehåller 6 helger. 45 dagar och 6 helger som ska njutas på bästa möjliga sätt.

Förra helgen när vi kom hem från Finland, trötta och osugna på att packa om var det nära att vi slappade till i soffan. Men som tur var ryckte vi upp oss efter en dag i parken, packade upp och packade om. Åkte till Värmdö och möttes av en ljuv, söt doft av nygrillat. Där var bordet uppdukat och maten färdig. Linda (röjsågsansvarig i vårt kollektiv) och Tuomas stod för kockandet och Freddan och Charlotte var uppskrivna på gästlistan. Som en liten bonus fick vi även se bebisen Astrid för första gången.
Jag fick till och med en sån energi att jag efter maten tog mig en välbehövlig löprunda.

Än mer lyckosamt med en Värmdöhelg var att vi kom ut med båten. Första turen för i år och jag hoppas att vi hinner med fler. Det gick så himla bra med Clara också, hon gillar verligen det här med båtåkande i alla former.
Sommarfest inne i stan på lördagkvällen och åter till Värmdö på natten. Jag vill verkligen inte att den här sommaren ska ta slut.

Inga kommentarer: