torsdag 28 maj 2009

Vi är lite spända inför den stora dagen imorgon

Jämmer och ryggont, plötsligt blev jag sne mitt i allt. Vet inte hur jag lyckades men ont gör det, räddningen är en akut tid till naprapaten imorgon på morgonen. Min supergulliga naprapat hade 10 patienter imorgon och fick jordens vrålångest när hon inte kunde få in mig. Efter några minuter ringer hon upp och säger att hon fixat en naprapatkollega som kommer över till hennes klinik bara för min skull. Hon är ju bäst! Hoppas att han kan fixa till mig nu bara.
Jag laddar ju för en båtåkarhelg och hade tänkt ta på mina nya fina höga, mycket höga puppor.
Nu kanske jag får vara glad om jag överhuvudtaget lyckas ta mig ombord på båtskrället.

En bidragande orsak till att mitt redan snea bäcken vred till sig, är antagligen allt konkande på liten Clara. Vi har kört inskolnig på dagis nu under veckan. Väldigt spännande och småläskigt. Det är väl ungefär så Clara också känner. Hon är förtjust men jag måste finnas tätt intill hela tiden och hon vill gärna klänga i famnen och slita och dra i mig.

Imorgon gör hon sin första helt ensamma dag, huvaligen. Jag är nog mer nervös än vad hon är, gudskelov. Eller "thank goodness" som John, hennes fröken hade sagt. Fröken? Vad heter en manlig fröken? Magister? nää inte dagismagister, det låter ju helkorkat. Hur som så är hälften av fröknarna vare sig manliga eller kvinnliga engelskspråkiga. Vilket gör att barnen pratar flytande engelska vid två års ålder. Det är en av många fördelar med vårt dagis, det kommer nog bli mycket bra det här!

3 kommentarer:

Erika sa...

Åh så spännande! Det är alltid lite jobbigt första dagarna man lämnar dem där, men det blir bättre!=) När börjar du jobba igen?

Cillan bloggar sa...

Ja att höra lillskruttan gråta förtvivlat när man går är inte kul, men det blir väl bättre. Jag börjar jobba först i september så hon börjar lite tidigt på dagis. Men vi fick en plats nu och skulle vi tackat nej hade vi inte fått nån till hösten på just det här dagiset.

Hon kör i och för sig bara 2 1/2 vecka sen har vi låååång semester och börjar på nytt i augusti.

Erika sa...

ja, det BLIR bättre, snart kommer hon spinga in själv och inte lägga märke till att ni går därifrån=)