fredag 15 maj 2009

Gammal? Njaa nää, det tror jag väl ändå inte, eller?

Undra om man börjar bli gammal eller om man bara ser och tänker på saker på ett lite annorlunda sätt nuförtiden när..

.. jag helt plötsligt lägger märke till att orkidéerna har fullt med knoppar. Och att jag blir lite glad och stålt över att jag inte tagit död på dom.

.. det första jag gör på morgonen nuförtiden är att slå på kaffebryggaren, alltså det absolut första, hinner inte ens slå en gul innan.

.. jag stör mig på finnig tonårsrumpor som står och röker i alla hörn. Och jag bara måste hosta väldigt irriterat och titta med onda ögat (så där över glasögonkanten) när jag går förbi.

.. känner att jag måste nicka och le till gamla tanter som ALLTID pluttinuttar sig mot Clara. Sen på nåt märkligt sätt känner jag att jag måste säga nåt också. Och vad säger man till en främmande människa? "Åå schyssta pjuck tant har, vart köper man såna?" Näää då, man pratar om vädret såklart. "vilket härligt väder vi har idag" eller "usch då en sån kall blåst det var idag då"

.. jag frenetiskt sparar på rabattkuponger som jag sen aldrig använder. Jättemärkligt.
Tanken med rabattkuponger kanske är att man i mammagrupperna sen kan byta kuponger med andra samlare. Man kanske får syn på en helt ny kupong som man bara måste ha. Är det en väldigt bra kupong kanske man kan tänka sig att betala en slant också.

.. jag käkar vuxengodis, punchpraliner och bara älskar det. Tänker att det nog är en av det godaste godisarna som finns.

.. åkband på GrönaLund känns fullständigt onödigt att köpa. Det trevligaste med GrönaLund är ändå att sitta och dricka öl i solen. Inte ens grupptrycket kan få en att tvinga sig upp i "frittfall".

1 kommentar:

Erika sa...

hahaha, du är ju för rolig! Men visst har du en poäng.. ibland känner man sig rätt gammal när man börjar tänka efter!