måndag 4 maj 2009

Valborg kunde inte bli bättre

Jag är så himla trött! Vet inte om det bara beror på pollen eller att det är grått och trist ute eller för att jag och Renita drog en repa in till stan i lördags. Vi drack rosébubbel, förflyttade oss till Gerdas för en god middag, rockade en liten liten smula ute på stan innan vi tog en taxi tillbaka till Värmdö. Att sen försöka sig på sovmorgon på söndagmorgon var såklart dömt att misslyckas. Tre kids som studsar runt i ett hus lyhört som om väggarna var gjorda av papper. Sova fick vi inte men vi hade ändå en soft och skön söndag. Klappade djur, strosade och åt lunch på Siggesta gård.

Hela helgen har varit soft och mycket lyckad, precis så bra som en långhelg ska vara. Vi missade i och för sig majbrasan i år igen. Inte för att jag har sett en majbrasa sen sist jag såg en i Kuoksu, typ -92 kanske -93. Kan väl inte säga att jag direkt saknat just majbrase brasan men nu med barn ska man kanske göra sånt. Till nästa år styr vi upp det...
Istället för majbrasa lagade vi god mat och eldade hemma, betydligt mysigare.

Och på fredag anlände Renita med familjen och allt blev ännu mysigare!

Inga kommentarer: