fredag 29 maj 2009

Det gick bra till slut

Jag är rak igen, eller rättare sagt rakare. Inte helt bra men jag fick en sjuhelsikes bahandling, hoff... Några till såna vrålattacker och jag kan snart gå i högklackat igen.

Och Clara då? Fatta vilken bra unge, hon är världens bästa Clara! Första dagen ensam på dagis gick hur bra som helst. Det var inte kul att lämna henne, hon var lite kinkig redan på morgonen och körde plåsterstilen. Precis som att hon visste vad som skulle komma, hon lämnade inte mig många sekunder och var som fastklistrad.

När jag lämnade av henne nere på dagis gick hennes ansvarsfröken Lotta iväg med henne. Det är viss så man gör. Hon skrek så det ekade i hela mitt huvud, och nu skulle jag bra gå iväg, gå hem, lämna henne. Usch.
Eftersom jag ser ner till dagis från vårt fönster och hör alldles ypperligt bra om jag öppnar fönstret, stängde jag fönstret och satte på TV på hög volym. Efter tio minuter kollade jag ut igen, då går Clara runt med sin fröken och babblar på som aldrig förr.

Petri hämtade upp henne 11:30 och allt hade gått superbra, otroligt skönt.

Nu är Petri och Clara ute på egen turné och jag ska packa båtåkarväskan. Ikväll hänger jag med på tjejkryssning. Imorgon har jag en 50 minuters helkroppsmassage som väntar och en varm sol som vi ska njuta av på däck, men först blir det champagne!

Inga kommentarer: