måndag 1 februari 2016

Soffläge

Clara och Frank fick som vanligt välja hur min födelsedag ska firas. Dom ville vara lediga från skolan, lång mysfrukost, gå på SPA, äta tårta och eventuellt avsluta dagen med bowling. Jag lovade att ordna detta och vi var så taggade och längtiga till eventet. Nu ligger Frank med kräksjuka och Clara har feber och halsont och min födelsedag är imorgon. Vad är det här, vem vill mig så ont!

Clara är stark nog att pyssla och nu har hon flyttat in pysseldoningarna till toaletten för att minimera riskerna att jag tjuvkikar. Det är nåt mycket hemligt på gång med rosa, turkost och glitter. Frank är ostark, helt utmattad och tunn av magbaciluskorna. Innan han somnade på soffan var han i alla fall lättad över att han hela förra veckan uppvaktat mig med nya halsband och armband varje dag, både på dagis och hemma. Mina fina små hjärtan!!

Nu ska jag joina Frank i soffan och göra lite skolarbete färdigt sen ska vi försöka äta glass och se om det får stanna i magen.

Inga kommentarer: