måndag 1 februari 2016

Upp och ner, ner och upp...

Det har känts lite upp och ner med feststämningen inför min 40-års dag. Mest ner. Eller jag har i alla fall inte orkat ta tag i nån feststämning själv, inte planerat nåt. Kanske trist men det har varit så mycket annat i livet. Jag valde att ignorera, typ lite så.

Min finaste och bästa Jennie tog med mig på lite skoj under helgen. Så sjukt uppskattat. Inte behöva tänka och planera och bara hänga på. Vi behövde det båda och det blev så bra. Middag och lite bus på stan i torsdags med Jennie och Camilla. Fredag checkade vi in på Djurönäset, en skön SPA-eftermiddag, mat, vin och bra humör. Djupa samtal, lösa livets bekymmer, nån tår här och där men mest glada toner. Jag blev så glad över att Ecka och Alexander också dök upp. Sen tog vi med Alexander på lördag, eftersom han är kock hade han såklart en given uppgift. Han tog över i mitt kök och styrde upp middagen. En något trött lördag men med ännu ett oväntat besök som droppade in så steg energin och vi hamnade nere på Wärdshuset för en dans. Söndag och tid för rekreation! Och det var ju tur det eftersom den nya veckan startade 03.00 av att Frank landar en kastspya i sängen.
Kocken som tog över mitt kök. Funderar på att alltid ha en sån hemma!

Inga kommentarer: