torsdag 21 januari 2016

Mina favoritpersoner

Det här var på väg hem förra veckans fredag efter första skolveckan avklarad och en massa ny kunskap i bagaget. Med bra energi (lite tack vare solen) trots ytterligare ett bakslag, ett tufft meddelande som nådde mig kvällen innan. Men ändå med energin på väg upp. Jag ska försöka hålla den uppe, det kommer bli tufft men den ska upp!
 
Jag hade barnen fram till torsdag så det nya året och vardagen dundrade in från 0-100. Ingen tid att tänka bara beta av. Bara en sån sak som att komma upp ur sängen och hinna i tid efter tre veckors jullov. När fredag kom och barnen skulle till Petri kände jag att jag måste, alltså måste ta mig in till stan, umgås, ta ett glas vin. Bara fortsätta dundra på efter skolan, jag vill inte bli ensam och få tid att tänka.
 
Men så kom jag hem för att ta en dusch, tomt hus, tyst hus, dålig energi. Jag vände i dörren utan att duscha. Jag kom på att jag kunde dra iväg och titta på en soffa och uträtta en del ärenden. Hittade ingen soffa och uträttade inget mer än köpte med mig sushi och en stor godispåse, sen parkerade jag framför TVn. Jag höll på att bli övertalad att snabbt fräscha till mig och ta mig in till stan, vid 23-tiden vek jag undan och återgick till godispåsen.
 
Så lördag var jag pigg. Pepprade min huspsykolog och bästa vän med meddelanden varvat med telefonsamtal från och till. Det var en sån dag. Men jag är så glad att hon finns där och förstår!
Jag tvättade kläder och gjorde en musikanalys för att sen kunna bygga upp ett Core-pass. Redovisade genom att köra passet för klassen idag, det var nervöst och rätt obekvämt men gick okej trots det.
 
Söndag hade jag behövt vrålattacköva på mitt Core-pass hela dagen men behövde också komma ut. Skidor, skridskor eller... varför inte stenhård uteträning med superproffsiga PTn Magnus Pilegård. Så blev det. Jag fick en plast på kick-offen för hans kunder. 09:00, söndag morgon, snö och -13 och två timmars mördande hård träning. Är det inte hurtigt så säg!!! Men fasiken vad roligt det var. Övningar i utegymmet, löpning i snö och en massa styrke- och konditionsövningar. Sen en skön bastu och isbad för hårdingarna, jag avvaktade det där med isbad. Varm fisksoppa och träningsprat satt däremot som en smäck. En störtskön start på söndagen!
 
Och nu är det alldeles strax fredag igen. Och det bästa av allt, en fredag med mina favoritpersoner alla kategorier på denna jord. Min Clara och min Frank!!
 
 
 

Inga kommentarer: