måndag 11 januari 2016

Extra ljuvligt

Jag ville inte riktigt att jullovet skulle ta slut ändå. Från början kändes det mest jobbigt och obekvämt, inget som vanligt, allt upp och ner. Både på gott och ont. Och halva lovet utan barnen, bara tanken gjorde att jag ville hoppa över julen. Nu kommer den ju år efter år vare sig man vill eller inte och med barn blir den som väldigt påtaglig och svår att "råka glömma ett år".

Julveckan med barnen gick för fort men den hade allt det där som den ska ha. Snö, skidor, tomtar, kusiner, släkt, god mat, överraskningar, klappar, umgänge och julstress.

Att komma till Stockholm och lämna barnen och inse att det blir nyår utan dem och nyår i Stockholm, för första gången på 20 år sen jag lämnat Norrland. Det var jobbigt läge helt klart.

Veckan blev ändå bra! Jag vet att Clara och Frank hade superhärligt i fjällen och äntligen fick de lära sig utförsåkning. Det gör ont att missa tillfället men jag är glad för deras skull. Jag tog tillvara på tiden utan dem och kunde ändå njuta. Det blev en skön vecka utan måsten och krav, tid att vila, tid att reflektera och ta in.

Jag hade besök från Spanien. På nyårsafton tog vi lång sovmorgon och ordnade med skön frukost, jag plogade gården och sen drog vi till gymmet. Testade nytt gym och lattjade runt i ett nytt fräscht gym helt för oss själva. Efter två timmar kom vi på att det är nyårsafton och vi borde fira. Vi packade ihop och stannade till på Ica för att köpa mjölk. Råkade gå förbi fiskdisken och håvade in 10 ostron inklusive ostronkniv till ett bra pris. Det blev en schysst lunch så där på nyårseftermiddagen.

Efter att vi käkat upp ostronen och druckit champagne sköt vi några raketer. I sista stund lyckades jag klämma in oss på Miss Voons absoluta sista sittning för 2015, bord 22:30. Vi klämde in oss i tjusiga kläder och borstade till frisyrerna, hoppade i en taxi och drog till stan. En väldigt annorlunda nyårsafton mot hur jag brukar fira men annorlunda på ett bra sätt!

Och på nyårsdagen klev vi upp ur sängen 15:30. På riktigt så hände det nog senast på 90-talet eller nåt. Frukost runt 17:00, en varm croissant fylld med skinka, ost och tomater och en stor kopp kaffe. Lunch fick inte plats i schemat men middag på Max runt 22:00. Middag med extra allt, extra smält ost, extra dressing, extra friterade jalapeños, extra stor Coca cola. Extra ljuvligt en seg nyårsdag. 2016 ska också bli just så, extra ljuvligt!

Intervaller på gymmet, uppfriskande!

Resterna efter en nyårslunch i min smak...


 

Inga kommentarer: