torsdag 27 augusti 2015

Sommar på Värmdö

Under slutminutrarna av sommaren i Sverige så ordnade det ju faktiskt upp sig och BLEV sommar. Ett av mina smultronställen på Värmdö är Lillsved där jag även har börjat läsa till PT och Hälsocoach precis just nu. Omgivningen är lite av magisk och att ta en glass vid sjöstugan mår man inte dåligt av!

Sjöboden på Djurönäset är jag väldigt nöjd över att vi hann med innan dom stängde för säsongen. Liveband och rosévin på bryggan funkar alla dagar i veckan. Vi var där en torsdag vilket visade sig vara ett bra drag. Fullsatt, band som spelar och hemliga gästartister.

Några sköna frukostar på Systrarna Delselius terrass i strålande sol och i ett sorl från badgäster nere vid havsbadet. Det är sommar!!

Lunch i Stavsnäs på hembageriet och råkar man dra ut på lunchen och bli kvar till kvällskvisten då förvandlas bageriet plötsligt till Pub. Jag blir som glad i hjärtat så fort jag kommer in i byn, så pittoreskt och på landet! 
Siggesta Gård och Bullandö Marina har också fått besök av oss i sommar.
Och det här lilla caféet vid Stenslätten, en kopp kaffe och spana ut över Oxdjupet och vinka till finlandsbåtsresenärerna, somrigt!

Idag lutar det åt en söndagspromenad och brunch på Artipelag. Sen uppladdning inför andra skolveckan. Sjukt ovant det här med skola... 


Inga kommentarer: