torsdag 30 april 2015

En stolt tupp

Jag tittar ut över takåsarna, grönskan, citronträd, havet, en tupp som gal, han spatserar runt i sin trädgård och liksom nickar till sina hönor, "bra jobb, bra jobb mina pullor". Hönorna småkacklar sinsemellan, pickar upp små frön, nån liten mask och snackar säkert skit om tuppen men ser ut att trivas, han har en mycket stolt hållning och solen lyser upp hans röda kam. Han äger världen. En helt vanlig tupp. Jag plockar en apelsin, den är så solmogen och saftig att det rinner apelsinsaft längst med händerna när jag skalar den. Äter, njuter och låter solen bränna i mitt ansikte. Fan, här skulle man ju kunna bo!!

Ska gå ner och dricka en kaffe nu och njuta av en croissant, kanske en med choklad på idag. Jo, så får det bli. God morgon!!

Inga kommentarer: