söndag 17 augusti 2014

Lördagkväll i byn

Fagervall Björkenvall körde en härlig sensommarspelning i Kuoksu igår, utomhus. Tyvärr inte samma succé som förra året med flera hundra i publiken, i år inte ens 200. Men ändå mys! Eldar runt ikring, marschaller ute på älven och glada människor. Clara och Frank tyckte det var superhäftigt och tyckte killarna var riktigt coola. Blir det fler såna här tillställningar kommer jag ändå göra som förra året. Åka upp helt ensam, utan barn. Det är ju som halva tjusningen med bypuben efteråt. Igår traskade vi hem 22.00 med trötta ungar. Lyckliga men trötta.

Jag hoppas att de tappra arrangörerna orkar hålla uppe sensommarfesten och göra den till en tradition. Då kommer jag göra denna helg till min årliga ensamresa till byn. Det var som märkligt men också väldigt skönt att komma en helg allena till byn som jag gjorde förra året. Riktigt trevligt faktiskt, nu när jag funderar närmare.


Inga kommentarer: