tisdag 12 augusti 2014

En annan dag

Det regnade igår, helt ovant! Barnen tog ett morgondopp i ljummet sommarregn, hårt jävla regn men ändå ljummet. Dom åt frukost, smög in i Claras rum och stängde dörren. Frank kör igång den röda lilla musikspelaren och jag hör hur de fina små stämmorna sjunger med. Jag är INTE välkommen.
För mig blev det en dag i tvättstugan. Regnet fortsatte och vi drog runt i pyjamas fram till 16.00 då Petri meddelar att killen som hyr ut tält dyker upp 16.30. Snabbt i kläder och sen fick jag en sån fart att jag drog till gymmet. Ingen middag när jag kom hem så på 15 min ordnar jag en bulgursallad med marinerade räkor och kräftstjärtar, kidsen äääälskar det! Under stretchen lägger Petri barnen och jag lägger in gröna tomater med kanel, ingefära och chili och packar resväskan. När jag väl får fart då går det undan!! Inget regn idag och vi har kläder på kl. 08.00, en ny helt annan dag idag!

Inga kommentarer: