fredag 23 augusti 2013

Surt

Har börjat med ingefäradrinken innan frukost igen. Surt som faen! Men den känns bra. Tillför kroppen styrka och nyttigheter + att när jag tar den innan frukost drar magsäcken ihop sig och man känner inte samma hunger = man går ner i vikt. Efter drink, frukost och dagislämning drog jag av ett yoga pass. Försöker bli kompis med yoga, det ska ju vara bra. Men... Jag vet inte...

Det kan vara så att jag får min yoga av ett hårt konditionspass. När jag får ta ut mig, svettas och tömma tankarna. Men jag ska väl ge det en chans.

Nu blir det lunch, gårdagens rester. Lövbiff som jag fyllde med gojs i form av riven parmesan, överblivna bredbara ostar, soltorkade tomater, salt och peppar. Stekte i smör och hällde lite grädde över. Ris och en sallad på vitkål till.

Idag blir det blåmusslor till middag och det är fredag OCH vi får gäster. Så en efterrätt är på sin plats. Nåt med björnbär får det bli..
Surt men bra! Mixa 1cm ingefära med saften av en citron och lite vatten, blanda i 1 msk kallpressad linfröolja. Svep innan frullen!

Inga kommentarer: