tisdag 20 augusti 2013

Bättre!

Måndagskvällen blev inte som jag hade tänkt mig, den blev så mycket bättre. Ett skönt gäng på middag och vi kom alla sent i säng. Detta resulterade i att Clara tog sovmorgon, jag hade inte hjärta att väcka henne när hon var så trött. Hon snarkade på till 8.30. Frank vaknade betydligt tidigare på ett hejdundrande humör, jag försökte få honom att somna om. Gick sådär. Han nöjde sig efter ett tag med att ligga kvar i sängen och kolla film och då somnade såklart jag om. Vi blev sena till dagis och jag missade mitt bokade träningspass på gymmet. Men jag hann till naprapaten och det var ju för väl.

Jag lyckades även charma min man för en lunchdejt. Vi sågs vid Vinterviken och åt en rostbiffsallad ute i solen. Han stressade iväg och jag satt kvar en stund,  drack kaffe och myste innan hämtning på dagis.

Hemma igen och vi passade på att äta glass och busa på altanen när vädret var så härligt. Vi byggde pärlplattor, målade och körde med tågbanan. Till middag åt vi gårdagens rester och efter bad somnade småisarna bums. Petri kom hem lagom till läggning och somnade själv för natten med Frank. Jag gottade mig med inredningstidning som damp ner i brevlådan idag. Fick även ett sånt plötsligt sug efter musslor, så det ska jag nog införskaffa imorgon. Oh så gött! Men nu sova.
Ett härligt fång med blommor av gårdagens gäster!

Inga kommentarer: