fredag 12 juli 2013

Recension av Bishops Arms Kiruna

Det blev en Kirunafestival i år igen, inte den bästa men bra nog. Jag och Jennie flög upp med morbror Bosse Bowling och mamma Annica och anlände i lagom tid för att hinna känna av början på festivalen. En torsdagsöl och sen slumra i hotellsäng. Det blev en skön helg, vi sov verkligen inte mycket, utnyttjade tiden till max. Party in på småtimmarna, en burgar på Empes innan läggdags varje kväll, tidig hotellfrukost och festivalmys hela dagarna.

Det sämsta men som sen blev riktigt bra var mupparnas mupp hotell Bishops Arms! Jag hade bokat tre nätter och tågade in för att få vårt rum. Väntade snällt på nyckel men fick beskedet att tyvärr vi har inga rum. Jo men att jag har ju liksom bokat och fått bekräftat att det finns rum. Nä det fanns ändå inget, tack å hej han ville inte snacka nåt mer. Efter många om och men fick jag människan att ringa chefen. Jag hade ju liksom bokat, fått bokningsbekräftelse, bokningsnummer, koder på både mail och sms men nä, han tyckte vi var liiite störiga. Suck...

Tillslut fattar dom i alla fall att be om ursäkt, vi påminner om den usla servicen och att man kanske kan få nåt att dricka medan vi sitter här som spån, bostadslösa, trötta, törstiga och dessutom missat två timmar av festivalen. Två cider kunde han kasta fram och sa att han ordnar en stuga på Ripan för samma pris MEN han bjuder på cidern och taxin till Ripan som ligger en miljard mil utanför stan. Tack men nej tack sa jag. Jag fixade själv rum på Ferrum, betalade inget för cidern och inte heller för rummet på Ferrum + att vi sålde våra festivalbiljetter eftersom biljetter ingår när man bor på Ferrum och dagen efter tågade vi till Bishops för en gratis middag. Slutet gott allting gott. Tack Bishops Arms Kiruna för er dåliga service, det gjorde att vår helg blev väldigt billig! Jag tycker dock synd om alla stackars turister som de kör samma grej med. Skickar dem till Ripan och tar ut samma betalning fast det är billigare att bo på Ripan. Och där sitter turisterna i en läbbig stuga långt utanför stan i ett myggstim och fattar ingenting. Nää skärpning Kiruna!

Inga kommentarer: