måndag 15 juli 2013

Gryningsritt

Söndag morgon och en och annan trött festprisse passerar Stureplan, på väg hem. Jag passerar också där men till häst. På From, en kaxig shirehäst som gjorde så gott han kunde för att skrämma skiten ur mig. Med en hov stor som en stekpanna dängde han in en redig spark i boxväggen medan jag borstade honom, han gjorde några tappra försök till att bita mig och slängde med sitt enorma huvud. Jag fick inte sadla honom själv, man skulle vara två vid detta ögonblick. Nog lyckades han skrämma mig allt men det är ju det sista man ska visa för en häst, helst en främmande häst som gör allt för att testa en. Det gick bra och jag tror att han var en rätt snäll kille egentligen.

Jag och Lena var med på en gryningsritt som Häståkeriet ordnar under somrarna. Tidigt i gryningen rider man genom stan. Stureplan, Kungsgatan, över Hötorget, Kungsträdgården, förbi Café Opera och vidare genom Gamla stan, Slottsbacken, Riddarholmen och tillbaka mot gärdet. Ritten avslutades med en galopp över Gärdet och sedan frukost vid stallet. Väldigt värt. Rekommenderar jag för de ridsugna!
Det flaggades inte för oss men för Vickan som 
hade födelsedag!

Inga kommentarer: