måndag 23 juli 2012

En morgon

Vaknade innan sex eftersom det var dags då, enligt Frank. Clara slumrade vidare och kom ner vid sju. Hon hade förmodligen sovit en bra stund till men vaknade av att Frank drog igång radion på absolut högsta volym.

Cirkusen igång!

Alla tre vrålhungrig precis samtidigt. Prio ordningen är Frank, Clara, mamman. Alltid. Jag blir precis lika kinkig som dem om jag inte får frukost men det är det ingen som tänkt på. Jag meckar ihop en smoothie till Frank som under tiden roar sig med att kleta runt med en smörgås OCH dra mig i benet med de där kletiga små händerna. Frank gråter och Clara vrålar från TV-soffan. Hon vill ha mat NU!!!!

Frank vägrar låta mig hjälpa honom äta, han kan själv. Och det går undan och det är smoothie överallt. Rostar en smörgås och ordnar KALL varm choklad, vilket är Claras nya. Hon går med på en halv skinkskiva och två skivor gurka. Medan Frank slevar på laddar jag kaffebryggaren, brer en smörgås och häller upp ett glas juice. Sätter mig för att äta. Då är Frank färdig med sin smoothie, han pekar med heeela handen, han vill ha smörgås. Ordnar en smörgås. Clara vill ha mer KALL varm choklad och kan tänka sig ytterligare två skivor gurka.

Jag sätter mig igen, tar en klunk kaffe fort som faen. Vet ju att tiden är knapp. Och som vanligt vill Frank upp ur stolen just då, och det är NU och inte sen. Och som vanligt vill han direkt upp i min famn och kolla in vad jag äter. Jag sväljer min smörgås i en tugga och dricker halva koppen kaffe. Sen blir Frank för jobbig i famnen. Lämnar kaffet och dricker det som blev kvar av juicen efter att Frank provsmakat.

Ännu en rivstart och ännu en ny dag framför oss!

Inga kommentarer: